Online store integration : What's possible?

Hello everyone !

I’m very new here, new to web design as well so here I am at the bottom of the learning curve.
My goal : Create an online store for a French fashion brand

I’d like to use Ecwid and I’m still thinking about the online payment provider (Stripe, Mollie…)

Can we implement any payment provider via a plug-in on Ecwid and then implement it on Blocs ?
I’m confused because while reading through this forum I’ve seen people asking for “Online store build integration” for 2022. Is it not already possible ?

Thanks in advance to those who are willing to help a beginner :slight_smile:

Ecwid is a great way to start an online store. Works really easy!
In Ecwid you can set different payment methodes. I use Mollie for example. Within Mollie I can use many payment methods: PayPal, Klarna, iDeal, Visa, Mastercard etc.
As I only work for a Dutch market I only use iDeal as a payment method.

Thank you @Mattheus for the quick answer!

I’m glad to see that using Mollie is possible and well integrated.
I’ve been comparing many offers during the past few days and I’m thinking about using Blocs&Ecwid&Mollie

From what I understood the best way is to create a WP template using Blocs and then integrate Ecwid to WP?
Or is it better to directly use Ecwid within Blocs?

You can integrate Ecwid directly into Blocs. It is pretty easy…

All good I’ll do that, thanks!

Bonjour
Pour ma part j’ai fait ma boutique en ligne avec Prestashop et j’utilise PayPal en guise de moyen de paiement (on peut utiliser une carte de credit avec PayPal et sans créer de compte). Cela fonctionne merveilleusement bien.

Bonsoir @Pat

Merci pour ton retour je vais regarder de plus près Prestashop.
Le seul problème avec PayPal est le coût, leur commission est élevée par rapport à Stripe ou Mollie par exemple.

@ Mattz
Paypal : 1,20% + frais fixe de 0,35 € du montant de la transaction
Stripe : 1,4 % + frais fixe de 0,25 € du montant de la transaction
Ca reste très très proche !

C’est vrai, j’imaginais PayPal plus cher, autant pour moi :slight_smile:
Par contre j’aimerais avoir plusieurs options de paiement pour augmenter mon taux de conversion, d’où mon choix également

1 Like

Que se soit stripe ou Mollie tu vises déjà toutes les cartes de paiements et en plus de ça cela gère aussi les paiements en plusieurs fois c’est un bon plus. Ecwid c’est bien mais t’es limité à 10produits pour la gratuité et sinon c’est payant au delà.

Recherchez sur le forum, vous trouverez de nombreuses solutions de boutique en ligne gratuites. Aucun d’entre eux ne sera aussi simple à mettre en œuvre qu’Ecwid et c’est là que vous devrez.